Uit quarantaine

19 april 2022 - Dakar, Senegal

Gisteren ben ik negatief getest op COVID en dus weer uit quarantaine! Eerst de kamer schoongemaakt waarin ik tijdens de quarantaine verbleef (met Kleen freak doekjes). Je wordt hier nu bijna een schoonmaak freak hoor. Als we in het restaurant eten, maken we na het eten onze tafels bijvoorbeeld schoon met een chloor oplossing. Bijna al mijn kamergenoten zijn weer terug dus het is weer gezellig op onze kamer. Een van onze kamergenoten heeft een caramel koek gebakken en op het schip uitgedeeld, wij mochten er als kamergenoot natuurlijk ook van genieten!! Toen ik weer vrij was gistermiddag ben ik eerst even naar buiten gegaan om een rondje te lopen. De regels zijn nu zo dat we altijd op 1,5 m moeten zijn en constant FFP2 maskers dragen.

Hier in de haven naast ons schip ligt al een week een schip met rijst dat gelost wordt. En er komt echt enorm veel rijst uit dat schip.. Aangezien hier aan boord bij bijna elke maaltijd rijst geserveerd wordt, kan ik wel begrijpen dat er zoveel nodig is.

In de avond kreeg iedereen die werken moest het plan voor vandaag. Ik stond ingedeeld bij de verpleegkundigen die testten. Dat is nogal een klus. We kregen waterdichte schorten aan (ja, die we in het begin van de pandemie op de COVID IC gebruikten bij het intuberen!). Zo gekleed moesten we met 2 groepen van 2 verpleegkundigen door het hele schip om testen af te nemen bij iedereen die niet van de kamer af konden vanwege quarantaine of isolatie. De andere crew kon wel gewoon naar het test punt komen. Tussendoor wel de overschorten en handschoenen wisselen natuurlijk. Hopelijk vallen de uitslagen mee vandaag! Het schip heeft zeven verdiepingen, dus je gaat heel wat trappen op en neer, een nogal warme en zweterige klus kun je stellen.

Om 11.30 de eerste pauze, ik heb even op het dek gezeten om uit te waaien. Daarna nog wat testen gedaan en misschien vanmiddag nog wat anders doen. Maar dat moet ik nog even afwachten. Het is echt geweldig om te zien wat iedereen doet voor elkaar. OK-assistenten helpen in de was ruimte, artsen staan in de scheepswinkel en het café, de kapitein brengt eten rond.

20220419_134317De heerlijke caramelkoek (ik zal het recept vragen, het is Australisch geloof ik)20220419_112301Pauze op het dekIMG-20220418-WA0008

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gert Groothuis:
    19 april 2022
    Wow Jentina,
    Wat een avonturen. Het gaat allemaal vast heel anders dan je verwacht had.
    Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt.
    Hopelijk komt het “echte werk” ook snel op stoom, want daar ben je per slot van rekening voor gekomen.
    Succes en blijf zo positief.
    Groet,
    Gert
  2. Sybrechtje Stoker:
    21 april 2022
    Leuk Jentina om mee te kunnen lezen met je avontuur. Dat moet best even wennen zijn, een papieren dossier en de andere manier van werken. Heel veel plezier gewenst daar en succes :). Ook met de 'zweetschorten' ;).

Groetjes!