Koningsdag!

28 april 2022 - Dakar, Senegal

Gisteren was het Koningsdag. Aan alle feest- of herdenkdagen van landen wordt aandacht besteedt aan boord. Afgelopen week was het bijvoorbeeld ANZAC-day, een herdenkdag van de eerste Wereldoorlog voor de Australiërs. Ze deelden koekjes uit die toentertijd naar de soldaten werden toegestuurd die zich toen in de frontlinie bevonden. Voor de Nederland was het gisteren dus Koningsdag. Het was de bedoeling om groot uit te pakken met spellen en van alles maar vanwege COVID was dat nu niet mogelijk. Het plan is om dat later alsnog te doen. Op Teams, waar we alle mededelingen op ontvangen, werd er aandacht aan besteedt. Tijdens het diner op het menu. Midships bevinden zich het café en zitjes, dat werd allemaal versierd met vlaggen, slingers en ballonnen. En de meesten droegen iets met oranje er in. In de avond gingen we naar buiten om een officiële foto te laten maken. Op datzelfde moment was het de tijd voor mensen in COVID isolatie om naar het dek te gaan om even wat frisse buitenlucht te krijgen. Daar waren ook Nederlanders bij en spontaan gingen we het volkslied zingen.

Zelf heb ik nachtdiensten gehad en het is flink drukker op de afdeling nu! We zijn er erg blij mee en tot nu toe zijn er geen COVID besmettingen op de afdeling. Ook aan boord nemen de besmettingen nu af en kregen we het nieuws dat we weer van het schip af mogen. Tot nu toe alleen naar het strand en het zwembad bij het hotel waar we bij aankomst in Dakar verbleven. Het wordt afgeraden om in volle ruimtes te komen zoals winkels of gebruik te maken van het openbaar vervoer. Zoals u kunt zien, is het buiten ‘s avonds erg mooi.
Bij de foto’s staan nog meer foto’s waarmee u een indruk kunt krijgen van de Koningsdag aan boord.

20220427_190848IMG-20220427-WA0012IMG-20220426-WA000820220426_214958

1. Fokje Haijema:
    30 april 2022
    Leuk om zo wat van je avontuur mee te krijgen Jentina!