Aankomst op de Africa Mercy

11 april 2022

Hallo allemaal!

Bedankt voor alle appjes en berichten die ik krijg van iedereen. De dagen zijn redelijk vol gepland zodat ik niet altijd alles snel beantwoord. Gisterochtend ging om 06.30 u de wekker. De hotel-liason kwam ons testen op Covid en als de test negatief was, konden we van onze kamer af. De hele groep die op vrijdagavond gearriveerd was, bleek negatief zodat we met elkaar konden ontbijten. Daarna moesten we even wachten op het vervoer naar het schip, het was erg druk op de weg met allemaal vrachtwagens dus het ritje van een kilometer duurde wat langer dan verwacht. De Africa Mercy ligt in de haven tussen allemaal andere vrachtschepen dus het is hier volgens mij nooit helemaal stil. Op het schip werd eerst de sleutel van je kamer met een ID-badge en wat papieren gegeven. Ook kreeg ik direct uitleg over de veiligheidsregels. Ik bleek in een gezinskamer te verblijven, samen met iemand die ik op de luchthaven ontmoette. Er waren al 2 andere dames en vandaag arriveerde er nog iemand. Ik slaap met iemand uit Engeland in dezelfde kamer en de andere dames komen uit Amerika, Australië en Polen. Maar het is heel ruim hier, we hebben een bank, eettafel, enzovoort. Dat is anders dan ik verwacht had. Ik verwachtte namelijk in een 4-6 persoons hut terecht te komen maar hiermee heb ik dus een mazzeltje!

Om 10.00 u begon de kerkdienst aan de wal. Op de wal is een heel stuk van de kade afgebakend met containers en beveiliging. Verder staan daar alle auto’s en busjes van Mercy Ships en een paar tenten. In 1 van die tenten was de kerkdienst. In de dienst werd aandacht besteedt aan de lijdenstijd. We kwamen er al gauw achter dat het hier flink waait, eigenlijk de hele dag. Na de kerkdienst kregen we een rondleiding over het schip en nog meer uitleg over veiligheid. Dat duurde wel een poosje! Normaal gesproken wordt er geen lunch geserveerd in het restaurant op zondagmiddag maar omdat onze groep net aangekomen was, gold dit niet voor ons. Via een kaartje op de deur werd ik ook uitgenodigd om aan te sluiten bij de Nederlanders die aan boord zijn. Om 19.00 u hebben we dus met een aantal mensen een preek geluisterd en daarna hebben we op het dek afgesproken om met elkaar koffie te drinken. Iedereen is erg vriendelijk aan boord en iedereen kent elkaar, erg gezellig! Vandaag heb ik een oriëntatiedag gehad, maar daarover vertel ik later meer..

IMG-20220412-WA000120220410_112326

1. Henriëtte:
    12 april 2022
    Leuk je ervaring te lezen. Succes.
  2. Albertha:
    13 april 2022
    Hey Jentina,
    Wat heerlijk zo’n ruime hut.
    Echter toch wat anders dan een hotel met zwembad :-))
    Leuk dat je tijdens jouw reis al collega’s ontmoet hebt.
    Sterkte en succes de eerste werkdagen!
    Hopelijk daarna even van boord om het land een beetje te ontdekken.
    Succes met jouw eerste werkdagen.
    Zal best heel indrukwekkend zijn!