Quarantaine in Dakar

9 april 2022 - Dakar, Senegal

Goedemorgen allemaal,

Bij jullie is het vast al bijna middag maar hier is het half 10 in de ochtend. Gisteren kwam ik op de luchthaven in Parijs al wat mensen tegen die ook voor Mercy Ships gaan werken, met 1 van hen werk ik zelfs op dezelfde afdeling. We kwamen erachter omdat ik wat papieren aan het doorlezen was met het logo van Mercy Ships en dat werd herkend. Nadat we even gepraat hadden, kwam er nog iemand met een shirt van Mercy Ships bij de gate die in gesprek was met een ander dus we bleken met 5 personen op dezelfde vlucht te zitten. Rond 15.00 u konden we boarden, de vlucht was met een Boeing 777-300. Er bleek nogal wat vertraging te zijn, 2 uur volgens mij, maar de piloot heeft de vlucht 20 minuten korter kunnen maken. Rond 22.00 u landden we en om 22.30 u konden we de bagage ophalen, het was hele zoektocht naar de koffers. Een van de koffers was ergens anders beland en van iemand anders staan de koffers nog in Parijs, die van mij was er gelukkig wel. Om 23.30 u waren we onderweg naar het hotel. Daar werden we opgewacht door een mevrouw van Mercy Ships, de hotel-liason, die al kamers voor ons geregeld had en om 00.30 u was ik op mijn kamer. Mijn rooster kreeg ik op de mail dus ik weet nu ook welke dagen ik ga werken. Volgende week eerst een oriëntatiedag en daarna 2 diensten waarna ik alleen aan de slag kan. Vanmorgen heb ik eerst een poos gewacht op het ontbijt, maar dat was het wel waard! Vandaag ben ik in quarantaine en morgenochtend een sneltest op COVID, ik begreep dat bij een negatieve test we zo snel mogelijk naar het schip gaan.

IMG-20220409-WA0005

Het uitzicht uit mijn kamer, op de oceaan..

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jelly Kooistra:
    9 april 2022
    Fijn dat je veilig aangekomen bent. De foto’s zien er mooi uit, lekker eten en een privé zwembad tjonge wat een luxe maar dat zal bij je werk wel anders zijn. Of blijf je niet in dit hotel en moet je straks door naar een rieten hutje?
  2. Jentina Eikelenboom:
    9 april 2022
    Eerst blijf ik in quarantaine op mijn kamer dus ik weet niet of ik dat zwembad wel zal gaan gebruiken hoor. Maar het uitzicht is wel erg mooi. Als de sneltest negatief is, ga ik naar het schip en zal ik daar de rest van de weken slapen. Geen rieten hutjes maar ook geen privé kamer..
  3. Janet:
    11 april 2022
    Hee Jentina, wat goed om te lezen dat je goed bent aangekomen.
    Heel veel succes met je eerste werkdagen!
  4. Ankie Last:
    11 april 2022
    Wat mooi om te lezen! Fijn dat de reis voorspoedig was. Heel veel succes op je trip. Ben benieuwd naar je verhaal/ervaring!